22 יוני 2012

באיזה "ראש", האדם נמצא בראש כל חודש?

  • היום יום שישי, ה-22 לחודש יוני 2012. 
שקיעה מחלון הדירה שלי
זו תחילתו של סוף שבוע רגוע ומהנה, שנבלה עם יקירנו בשלל פעילויות.
  • אתמול, יום חמישי, ה-21 ליוני, היה היום הארוך ביותר בשנה ורשמית – עונת הקיץ החלה! 
שמת לב לשקיעות השמש המרהיבות בימים אלה?זו שקיעה שצילמתי מהחלון שלי.
  • שלשום, יום רביעי, ה-20 ליוני, חל ראש חודש תמוז, שמסמל תקופת הקיץ.
ועל המושג "ראש חודש" בא לי "קצת להתפלסף", ברשותך!
השפה העברית מאפשרת לי "לשחק קצת עם המילים"...
אז, באיזה "ראש" היית בראש חודש תמוז, כלומר, באיזה "ראש" היית ביום רביעי השבוע?
להמשך קריאה - הקליקו כאן!

ראש חודש הוא היום הראשון בכל חודש בלוח העברי.
שורש המילה חודש = חדש.  ראש חודש - עוד הזדמנות עבורנו להתחדשות!
אבל, לפעמים אנחנו לא מזהים את ההזדמנויות.
משפטה של אן לנדרס (סופרת אמריקנית שכתבה מדריך נימוסים, בדומה לחנה בבלי שלנו), 
חנך את הבלוג שלי בינואר 2011: 
"בדרך כלל, הזדמנויות מחופשות לעבודה קשה, ולכן רוב האנשים אינם מזהים אותן". 

לכן, בהתפלספות הנוכחית שלי, אחליף את המילה "הזדמנויות" במילה "פוטנציאל".
במילון אבן שושן, המילה פוטנציאל מפורשת כ"יכולת גנוזה העתידה להתגלות".
אם הפוטנציאל הוא יכולת שחבויה בתוכנו ועתידה להתגלות, 
לעומת ההזדמנויות, שלא תמיד אנחנו מזהים אותן, 
בואו ננער את האבק מהפוטנציאל שלנו ונציג אותו בפני כל העולם.
ראש חודש הוא אחלה עיתוי, לא?
כל ראש חודש מביא פוטנציאל להתחדשות בתחומים מגוונים בחיינו. לא כך?
כדאי "לתפוס" את החודש כבר מ"ראשו" ולבדוק את הזקוק להערכה.
ראשית, אברר עם עצמי ב"איזה ראש", אני נמצאת בראש כל חודש...
באיזו גישה אני חוגגת את ראש חודש?
נראה לי ש"אתחיל לתת בראש" בכל ראש חודש.
בטח שאלת, מה זה אומר?
אני בוחרת לקבוע, בראש כל חודש, עצירה למען התבוננות אחורה והערכה של צעדיי. זה הכל! 
בראש כל חודש, אעצור ואעריך את התוצאות שלי במהלך אותו החודש.
בראש כל חודש - "אתן בראש"!
נראה לי מאתגר...
אז קדימה לעבודה.
1.      אאסוף את כל הרשימות שלי
2.      אבדוק: מה נעשה, מה בתהליך ומה הסתיים.
3.      אעריך את התוצאות.
4.     אבדוק: מה לזרוק, מה להעביר לחודש הבא ומה צריך לשפר.
5.      אחגוג את ראש חודש. יש!!
 
... כבר מתבשל אצלי משהו בראש. משהו מעניין ...

סוף שבוע נעים
ולהתראות ברשומה הבאה
♥מרסיה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה