24 אוקטובר 2013

להתיידד עם ה"רע"...או איך להפוך את הלחץ לידיד!

אם אתם מרגישים שלחץ פוגע בכם, אני ממליצה בחום להקשיב להרצאה, שבסוף הרשומה.

אבל קודם, אני רוצה להודות לכל המגיבות/ים להצעתי להתיידד עם ה"רע".
ה"רע" יכול להיות כל דבר שלא מתאים ל"תבנית" המוכרת לי/לנו...
כשה"רע" מופיע - האוטומט שלי/שלנו מגיב "כרגיל" , אם כעס, בכי, ועוד...
 
האם להתיידד עם ה"רע" זה אומר שאני רוצה שה"רע" ימשיך לעשות לי רע ולככב בחייממש לא!
אני רוצה לחיות ולהנות מהשהות שלי כאן! 
מציאות חיי משתנה כל הזמן ועלי לסגל הרגלים חדשים המתאימים למציאות חיים משתנים.

למדתי להודות על מה שיש! ואני ממשיכה בזה.
למדתי להעצים ולחגוג את הטוב בחיי! ואני ממשיכה בזה.
הבנתי, בדרך כואבת, שסיטואציה "רעה" מלמדת אותי דברים חדשים ומאתגרים ומרחיבה נקודות מבט.
עכשיו, אני לומדת להתיידד עם ה"רע".

אני לא מחדשת את העובדה שאין ביכולתי לשנות את המציאות.
החידוש עבורי הוא בחוויה ביכולת שלי לשנות את התגובה שלי למציאות ה"רעה".
שיניתי את החשיבה שלי וחשתי בגוף תחושה של רוגע, שהכל בסדר!
הפעם, חוויית ההפנמה שלי היתה במספר רבדים (גופני, מנטלי, רגשי ורוחני) וזה עשה לי וואו!

נכון! זו גישה אחרת שדורשת חשיבה אחרת, הרבה שימת לב,
אימון ותירגול כי התגובה האוטומטית תמיד תצוץ ראשונה.
וזה בסדר, אבל להתיידד עם ה"רע" זה אומר, לחשוב אחרת וליצור תגובות המיטיבות עם עצמי ועבור עצמי.
התגובות "הרגילות" שלי רק הרעו עם עצמי ולא תרמו לשיפור המצב.
ואנחנו רוצים את הטוב ביותר עבורנו, לא?

זו דרך אחרת וכדאי לבחון אותה. אני מתנסה בה.
השינוי המחשבתי גורם לשינוי בתגובות והתוצאות בהתאם.
פתאם, כשה"רע" מגיע, אני כבר לא נחרדת כל כך...
אני לומדת להפוך את ה"רע" לידיד...

הנה ההרצאה המרתקת של הפסיכולוגית קלי מק'גוניגל בTED-
שמסבירה "איך להפוך את הלחץ מאויב לחבר".

אשמח לשמוע מה חושבות/ים...
שבת של שלום ורוגע
מרסיה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה