01 נובמבר 2013

איך לעצור, לנשום, לחשוב ולבחור או תרגיל להרחבת זויות ראיה

אני לומדת להתיידד עם ה"רע";
אני מתרגלת ומתאמנת לא להגיב בצורה אוטומטית
אלא לעצור, לנשום, לחשוב (פשוט לחשוב) ולבחור בתגובה שמטיבה איתי!

עבורי - זוהי למידה חדשה ומאתגרת.
כמו בכל למידה חדשה, המוח שלנו יוצר הקשרים עצביים חדשים.
המוח שלי יוצר של "מסלולים" חדשים ואפשויות לתגובה.
ככל שאתרגל יותר, אצבור מלאי גדול של תגובות חדשות מול ה"רע". 
וה"רע" יכול להיות כל סיטואציה שמוציאה אותנו מאיזון...
בטח אתם מוכנים "להעביר אלי את כל הרע שלכם" כדי שאתאמן...
לא, תודה! אני ממש לא מזיכיסטית! באמת...ומספיק לי ה"רע" האישי שלי.
לכן, אני מחפשת דרכים מגוונות להתאמן ולהגיב אחרת ל"רע"...

*אשליות אופטיות* הן דרך מהנה להתאמן ב: לעצור, לנשום, לחשוב ולבחור לראות אחרת.
 
אשליות אופטיות מאתגרות ומפתיעות את המוח ודורשות ממנו להתאמץ "לראות אחרת".
ההפתעה והמאמץ יוצרים הקשרים עצביים חדשים במוח
ואני - כשאני "רואה אחרת" אני בעצם מתאמנת ב-לעצור, לנשום ולחשוב! פשוט לחשוב ולבחור לראות עוד זוית!
ולא "להגיב מהמותן" בצורה האוטומטית שלי...

אפשר למצוא מלאי עצום של דוגמאות של אשליות אופטיות ברחבי רשת האינטרנט.
תבחרו אחת שמאתגרת אתכן/ם (את המוח שלכן/ם) ותתאמנו עליה.

"הסליל" - הוא דוגמה של אשליה אופטית שמהווה אתגר עבורי, במיוחד אם אני עייפה...
תרגיל:
1. תנסו לראות את שני הפתחים של הסליל, פעם מימין ופעם משמאל.
רואים את שני הפתחים? כל הכבוד!
2. עכשיו, נסו לראות אותם את שני הצדדים, כל אחד בתורו ולהחליף ביניהם במהירות...יופי!
 3. תתאמנו במשך 21 יום (אומרים שזהו המינימום להפנמת שינוי) לפחות פעם ביום, שזה יהיה מהנה.
וספרו לי איך אתן/ם מצליחות/ים לעצור, לנשום, לחשוב (פשוט לחשוב) ולבחור בתגובה שמטיבה אתכן/ם!

אשליות אופטיות -  כלי נוסף ומהנה להרחבת זויות ראיה ושינוי גישה בחיים.
או איך לעצור, לנשום, לחשוב ולבחור או תרגיל להרחבת זויות ראיה.
בהצלחה!
תודה ומחכה לתגובותיכן/ם.
סוף שבוע מופלא,
מרסיה
''

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה