20 ינואר 2014

"I Have a Dream",הוקרה לכל החולמות/ים-יום מרטין לוטר קינג

  
"I Have a Dream", יום דר' מרטין לוטר קינג - הפוסט שלי הוא הוקרה לכל החולמות והחולמים!

זו הפִסקה המפורסמת ביותר בנאומובו קרא לשוויון בין-גזעי ולקץ האפליה על רקע זה בארצות הברית.
דר' קינג נאם את נאומו ב-28 באוגוסט ,1963 על מדרגות אנדרטת לינקולן, בזמן המצעד לוושינגטון למען תעסוקה וחירות מול 250,000 מפגינים מכל הגזעים ומעמדות. 
עד היום נחשב לאחד הנאומים הטובים והידועים ביותר בהיסטוריה.

 "יש לי חלום שיום אחד תקום אומה זאת ותגשים את משמעותה האמיתית של סיסמתה: "אנו רואים אמיתות אלה כמובנות מאליהן: שכל בני האדם נבראו שווים". יש לי חלום שיום אחד על גבעותיה האדומות של ג'ורג'יה, יוכלו בניהם של עבדים לשעבר ובניהם של בעלי עבדים לשעבר להתיישב יחדיו לשולחן האחווה. יש לי חלום שיום אחד אפילו מדינת מיסיסיפי, מדינת המדבר, המזיעה תחת חום אי הצדק והדיכוי, תהפוך לנווה מדבר של חופש ושל צדק. יש לי חלום שארבעת ילדיי יחיו יום אחד באומה בה הם לא יישפטו על פי צבע עורם אלא על פי טיב אישיותם."

בימים אלה, כשמבקשי מקלט בארצנו נענים בשלילת החופש שלהם, חשוב להזכיר ולזכור את המאבק של דר' מרטין לותר קינג למען תעסוקה וחירות.
בייחוד המילים הבאות: "יום אחד נחיה באומה בה לא ישפטו אנשים על פי צבע עורם אלא על פי טיב אישיותם".


גם אני רוצה לחיות באומה בה ישפטו אנשים על פי טיב אישיותם בלבד!

הפוסט שלי הוא הוקרה לכל החולמות והחולמים!

תודה, מרסיה.

*

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה