02 אפריל 2016

מילה טובה כמוה כיום אביבי!

חודש אפריל התחיל והאביב כבר כאן.
"מילה טובה כמוה כיום אביבי!"
משפט מקסים שמצאתי באינטרנט וצויין שהוא פתגם עממי רוסי.
אהבתי אותו ואני מעבירה הלאה לכבוד עונת האביב שהחלה.

בינינו, מי לא אוהב/ת מילה טובה?
כולנו אוהבות! כולנו אוהבים!
אבל,
האם אנחנו יודעות/ים לתת מילה טובה?
האם אנחנו יודעות/ים לקבל מילה טובה?

נכון! זהו רגע למחשבה...
אני, באופן אישי, אוהבת לתת מילה טובה. אני אוהבת לפרגן ועושה את זה מכל הלב.
עם זאת, אני מתקשה לקבל מילה טובה.
זה תמיד מפתיע אותי כשנותנים לי מילה טובה. זה האוטומט שלי ואני לומדת לשפר אותו...
כשאני מקבלת מילה טובה, אני מיד שולפת איזו סיבה/תירוץ להצדיק ולומר "שזה לא..." או שאני מסמיקה. בילדותי, הסמקתי וזה היה עוד יותר מקשה עלי לקבל מחמאות או בכלל.

בשנים האחרונות, אני לומדת להודות.
אני לומדת לומר תודה ולשים נקודה סופית אחרי התודה, מבלי לחפש איזה תירוץ ...
אז, תודה שאתן/ם כאן. עדיין...

אבל, רציתי לדבר על פן נוסף של "מילה טובה כמוה כיום אביבי".
רציתי לדבר על אופן הדיבור שלנו עם עצמנו...

אופן הדיבור הפנימי
איך הדיבור הפנימי שלכן/ם? עדין? קשוח? מכבד? משפיל?
האם פעם עצרתם והקשבתם לצורת הדיבור שלכן/ם אל עצמכן/ם? לטונציה?

לפעמים, אני תופסת את עצמי מדברת עם עצמי בסגנון דיבור ממש לא מכובד וממש לא מכבד... וזה הכל בתוך הראש שלי, במחשבות שלי.
זה קורה במיוחד בימים כשאני עצובה או כשיש לי אנרגיות ירודות או כשדברים לא מתנהלים כפי שרציתי.
גם אצלכן/ם זה ככה?

כל הדיבור הפנימי הזה, שמתנהל אצלי בתוך הראש, יכול להרוס לי את כל היום.
ביקורת יש לי בשפע. מילה טובה לעצמי? נאדה.

מה עושים?
דרכי ההתמודדות אחר המילה הטובה לעצמנו הן מגוונות 
וכל אדם בוחר את צורת התמודדות המתאימה לו.

לרוב, אני עוצרת ומבררת עם עצמי את הסיבה למצב הרוח הירוד או לעצב.
לפעמים, הדברים ברורים ואני מאפשרת להם להיות.
לפעמים, אני חופרת יותר לעומק.
לפעמים, אני הולכת לבשל או להתעמלות.
לפעמים, אני נעזרת במשפטים חיוביים המעוררים בי השראה, חיוך, אושר, הנאה והנעה.

משפטים חיוביים המותאמים לתדר שלנו, יעזרו לנו למשוך אלינו עוד מאותו הדבר (חוק המשיכה מגיב להרגשה שלנו לגבי מה שאנחנו אומרים ולהרגשה שלנו לגבי מה שאנחנו חושבים. מייקל ג'. לוסייה)

"לבחור באושר" הוא אחד המשפטים המפוזרים בכמה פינות בביתי.

"מילה טובה כמוה כיום אביבי" נוסף למאגר המשפטים החיוביים שיעזרו לי לצאת מהבאסה. (סליחה על הסלנג).

כאחת שמאד אוהבת את עונות האביב והקיץ, כשאראה את המפשט "מילה טובה כמוה כיום אביבי", המפוזר בכל מני פינות הבית, אזכור לומר לעצמי מילה טובה. תמיד! כי בעצם, אני רוצה למשוך לעצמי עוד מילים טובות...

כי מי לא אוהב/ת לקבל מילה טובה?

מאחלת חודש עם שפע מילים טובות,

מרסיה

רק כתבתי על דיבור פנימי שלילי והנה מה הגיע אלי בפייסבוק... (תרגום מפורטוגזית)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה