03 נובמבר 2016

איך אני חוזרת לשגרה אחרי שהגשמתי חלום...והמלצות איך לעשות את זה

.הנה אני, בתל אביב,
כבר אחרי החגים וחודש נובמבר כבר התחיל
 ואני עדיין מתקשה לחזור לשגרה...
במיוחד אחרי שבחגים האחרונים, הגשמתי חלום וטסתי לחו"ל לחופשה עם חברה.
כן, הגשמתי חלום. נסיעות לחו"ל מופיעות בלוח החזון שלי ואני מתכוונת להמשיך להגשים חלומות.
זו היתה הגשמה של עצמאות והגשמה של "אני יכולה ואני ראויה!".
זה יהיה יותר מדוייק לומר הגשמה של "אני ראויה ואני יכולה!" נקודה!
אחת ההנחות היסוד של הNLP היא "האנרגיה זורמת לאן שתשומת הלב מופנית".
אז, הפניתי את תשומת ליבי לנסיעות לחו"ל והאנרגיה פשוט הגיעה... לא ככה?

חופשות
כשנמצאים בזוגיות, חופשות הן חלק בלתי נפרד מהתכנון המשפחתי.
כשנמצאים עם זוגיות עם עצמנו בלבד, כל מה שקשור לתכנון חופשות, חושף פנים חדשות של קשיים ופחדים. בכל אופן, זו החוויה שלי האישית.
"עם מי אחלוק ההתרגשויות..."; "עם מי אדבר במהלך היום?";
"מה אעשה לבד בערבים...?";
"האם התכנון הכלכלי שלי מאפשר לי את ההוצאות האלה?"
אלה הם חלק מהדברים שהטרידו אותי ומנעו ממני להגשים.
כמובן, שהיו עוד כמה "שדים קטנים" שהצטרפו ל"חגיגה".
עם זאת, הרגשתי שאני מוכנה לעשות את הצעד החדש
ולהשאיר את כל הפחדים וחששות מאחורה...
הכנת חצ'פורי 
וכך עשיתי.
בסוכות, טסתי לגיאורגיה עם חברה בטיול מאורגן.
לסיכום, אני מתרגשת לומר בקול (בעצם לכתוב) שנהניתי מהכל!
במיוחד מעצמי שעשתי את הצעד הנועז מבחינתי, למרות כל החששות.
אני מוכנה להמשיך בדרך, להגשים עוד חלומות וגם לייצר חלומות חדשים.
אני מרגישה אושר, כשאני כותבת מילים אלה.

חזל"ש
בגלל כל ההתרגשות שחוויתי, היה לי קשה לאסוף את עצמי ולחזור לשגרה...
למען האמת, תמיד קשה לי לחזור לשגרה אחרי חופשות וחגים.
אני מתעסקת בזה הרבה (נקודה כואבת)
וכך קורה שיש לי הרבה פוסטים בנושא עם כל הטריקים שאני נעזרת בהם כדי לחזור בצורה קלה יותר לשגרה...
הפעם, לא הלך לי... קראתי את הפוסטים שלי וזה לא היה מספיק לי.
עם זאת מצאתי כמה משפטים חשובים לדרך שעשיתי:
ב2011, היה לי חשוב לחגוג את החזרה לשגרה ולהנות ממנה. קראתי לזה "לתבל את שגרת החיים בשמחות קטנות כדי לשמור על גישה חיובית עד לחג הבא ובעיקר לחיות את החיים."
ב2012, "התובנה שלי, במסעי לשחרור מתחים לקראת החזרה לשגרה של אחרי החגים, היא במקום "לשרוף" אנרגיות עם הפחדים והקשיים, אשקיע את אותה כמות של אנרגיה בעשיה ובפעולות אפשריות להגשמת המטרה שלי. עניין של גישה! של החלפת ה"דיסק" במוח! של עשיה לקבלת תוצאות"
ב2013, כתבתי איך מילים עשויות להשפיע על התחושה שלנו: " ידוע שמילים עשויות/עלולות להשפיע. לפני כמה שנים, אימצתי את מילת התואר "מאתגר" במקום "קשה" ."משימה מאתגרת" במקום "משימה קשה".השבוע, המורה שלי לקינסיולוגיה חינוכית, סמדר גפני, הציעה להחליף את המילה למרגש."
לפני שבוע (2016), ניצה יניב, המורה שלי לתטא הילינג, בפוסט בנושא החזל"ש, השתמשה במילה "משמח". ושאלה: אילו משימות משמחות מחכות לנו אחרי החגים?". 
כשיברתי עם בתי מורן על הנושא, היא סיפרה שהיא והחברות שלה משתמשות במילה "מסיבה" ובמקום משימה.
ביג לייק ומאמצת. יש לי מסיבה משמחת לסיים את הפוסט הזה J
ולכן/ם? אילו מסיבות משמחות עליכן לחגוג?

חמישה צעדים לחזרה לשגרה של עדי מאור סיסו
השנה, פניתי לגוגל לקבלת השראה ולראות מה אנשים אחרים עושים או ממליצים לעשות כדי לחזור לשגרה.
קיבלתי המון תוצאות אבל כשראיתי את הסרטון של עדי מאור סיסו "איך לחזור לשגרה אחרי החופש"
אמרתי לעצמי שאנסה את ההמלצות שלה.
עדי ממליצה על חמישה צעדים לחזרה לשגרה:
1. עצירה מכוונת לחשיבה;
2. לכתוב כדי "לנקות את הראש מרעשים";
3. למפות את כל הדברים שכתבנו במפת חשיבה , בטבלה וכד';
4. מה מרגיש לי שצריך לקרות קודם? – שאלה שתעזור לעשות סדר עדיפויות ולהתחיל לעשות כי עשיה מביאה עוד עשיה;
5.  פשוט להתרגש מהעשיה שלנו! זה יעזור לנו לשמור על מיקוד לאורך זמן, להיות מפוקסת על המשימות שלי, לעשות בחירות המתאימות לי ולהיות אפקטיבית.

אהבתי מאד את הגישה של עדי.
הפוסט הזה הוא אחת התוצאה של ההתנסות שלי בחמשת השלבים לחזרה לשגרה של עדי מאור סיסו.

המשכתי לחפש...ומצאתי עוד משהו מעניין.
בני מרגליות כתב בפוסט "לרקוד את הרצף" , על "בעיית רצף" ממנה בנו סבל: "כלומר, לאחר פעולה אחת שהוא עורך, לא ברור לו - מהי הפעולה או מהו הצעד הבא." אחד הפתרון לבעיית רצף התארגנות בוקר היה כרטיסיה גדולה, עליה כתוב את רצף הפעולות הנדרשות להתארגנות בבוקר.
מחשבה שעלתה בי בעקבות קריאת הפוסט: אם תהיה לי כרטיסיה עליה כתוב רצף הפעולות הנדרשות לחזרה לשגרה, אולי תהיה לי חזרה לשגרה נעימה יותר?
אולי שביזות יום א' תהיה נעימה יותר?
אולי...
כאן, אני רושמת לעצמי ולכן/ם, שלוש הנחות יסוד נוספות של הNLPשעשויות להאיר באור חדש ולהסביר את אופן ההתנהגות האנושית בעת החזרה לשגרה.
·         כל התנהגות יכולה להיות יעילה בהקשר מסויים. בתחום מסויים או במצב מסויים, יש לכל התנהגות, את האפשרות להיות אפקטיבית או יעילה.
·         כל התנהגות היא בעלת כוונה חיובית עבור האדם. כל דבר שאנחנו עושים תורם לנו בצורה כזו או אחרת.
·         אנשים עושים את הטוב ביותר עבור עצמם באותו הרגע עם המשאבים הזמינים עבורם.
לא ככה?

אני בטוחה שיש לכן/ם, עוד מסיבות משמחות,
אשמח אם תשתפו אותי בהן :)
אני מאחלת לכן/ם סוף שבוע נעים
ונתראה בפוסט הבא.
מרסיה
נב: סדנת לוח חזון - בקרוב :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה