22 דצמבר 2016

משמעת עצמית – הכוונה החיובית

ביום שני כתוב ביומן שלי בפירוש - מכירות.


זה בעקבות הטיפ שרשמתי בפוסט האחרון שלי "אבנים גדולות בחיינו"...

כן, רשום מכירות... 
אז, אני במכירות...
שוין...אני ומכירות... לא משהו...


עם זאת, זו הזדמנות נהדרת לתרגל "משמעת עצמית". לא ככה?
אז, התחלתי לתרגל...

שאלתי את עצמי מה אני יודעת על משמעת עצמית.
בודקת בגוגל, קראתי מאמרים, NLP, תטא הילינג,
בקיצר, מוסיפה לידע שלי ומעשירה את ארגז הכלים שלי...

המושגים שעולים בי: דחיינות, תירוצים, גדול עלי, נוחיות, איזור הנוחות, קשיחות, כפיה, כעס, עונש, ועוד כאלה...
אני רואה ש"משמעת עצמית" מעלה בי רק דברים שליליים.,,
אמונות שליליות עולות וצצות..
אוי ויי...
האם אין בי שום כוונה חיובית בהקשר ל"משמעת עצמית"?
כרגע לצערי, זה נמצב!
הי! רגע, רגע!! 
נזכרתי שקראתי באחד המאמרים ש"משמעת עצמית מאפשרת חופש".
האמנם? ככה הם טוענים...

היו גם עוד כמה מושגים חיוביים כאלה...כמו מוטיבציה, רוגע, הצלחה בחיים, בטחון וערך עצמי ועוד כמה דברים כאלה חיוביים שהמוח שלי טרם הספיק לקלוט (עוד לא...)

שוה להכיר את הכוונות החיוביות של "המשמעת העצמית", לא?
"אנשים עושים את הטוב ביותר עבור עצמם באותו הרגע עם המשאבים הזמינים עבורם" (NLP)
מעשירה את המשאבים הזמינים שלי
כי אני מאמינה "שלכל אדם יש את כל המשאבים שהוא צריך כדי להגשים את מטרותיו".

מצאתי גם את המשפט הבא ורציתי לדעת מה דעתכן/ם:
"משמעת עצמית היא היכולת לתת לעצמך פקודה ואז למלא אחריה" - Paul Martinelli.

למדתי בשיטת NLP שלכל פעולה שלנו יש כוונה חיובית.
ואני ממשיכה לבדוק...
אני מודעת שמוטיבציה פנימית, הקשבה ללב ותשוקה הם המניעים העיקריים להתמיד ולפעול.
כשאני מקשיבה ללב, לפעמים בא לי לצאת לחופשה ארוכה-ארוכה...

מהמקום הזה, רציתי לבדוק איך אנשים מסויימים מגיעים להישגים יוצאי דופן ואחרים לא...

האם זה רק עניין של משמעת עצמית? אופי? עיתוי? גם עכשיו, אין לי תשובה ברורה.
אני מבינה שלכל אחד יש את הדרך ואת הסגנון המתאימים לו . וזה בסדר.
לי, היה חשוב לגלות את הכוונה החיובית ב"משמעת העצמית" כדי למצוא משמעות ולמצוא את המוטיבציה הפנימית להניע אותי לפעולה.

ברגע שהבנתי מהן הכוונות חיוביות ב"משמעת עצמית", הבנתי שלא חשוב איך אקרא לזה, העיקר שאמשיך להתמיד בעשיה.
אם כתוב ביומן "מכירות", אני מכבדת את עצמי, לוקחת אחריות ומתחילה למכור בשמחה.

אני יודעת שזה הזמן המיועד למכור את הסדנאות שלי כדי שכמה שיותר אנשים יהנו, יצמחו וישמחו ממה שיש לי להעניק.

באותו יום שני לא היו לי לקוחות חדשים, אז הרמתי טלפון והצעתי את הסדנה שלי "ליצירת לוח חזון" בהתנדבות לקבוצת נערות. 
זה הצליח! אמרו לי שהם ישמחו לארח אותי ושהנושא והעיתוי פשוט מושלם.
שמחתי מאד וביום שני הקרוב הסדנה מתקיימת. אני מתרגשת.
אחלו לי בהצלחה♥

כל עצות, תגובות, המלצות, יתקבלו בברכה.
מאחלת סוף שבוע של טוב
♥מרסיה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה