10 אוגוסט 2017

"איך בכלל לא להיכנס למתח רגשי"

בתאריך 27.7.17, שלחתי מייל לקוראות ולקוראי הבלוג שלי,
בו אני מבקשת את עזרתם.

שאלתי איזה נושא מעניין אותם לשמוע ממני 
ועם איזו בעיה הם מתחבטים...
חשוב לי לתרום להם מהידע והנסיון שלי.

לשמחתי, אחוז פתיחת המייל היה גדול מהרגיל. יאיי!!

קיבלתי הרבה פרגונים על המייל וקוראת אחת אמיצה שאלה את השאלה הבאה:
"בנושא של שחרור מתח רגשי- איך בכלל לא להיכנס אליו...
                      לא לתת לו להשתלט... כבר ניסיתי הכל.....
                      אשמח אם יש דרך לא להיכנס לשם כלל...."

זו שאלה מאתגרת והיא פוגשת אותי בכל מני צמתים של חיי המקצועיים.

את תשובתי, היא כבר קיבלה באופן אישי למייל שלה.
וזו הזדמנות נוספת להודות לה על שאלתה♥

ועכשיו הגיע הזמן להפוך את השאלה ואת תשובתי לפוסט בבלוג שלי.
זה עשוי לעניין אנשים נוספים. 

הנה שוב השאלה:  "איך בכלל לא להיכנס למתח רגשי"
Hustle And Bustle 
אכן שאלה מאתגרת ובינינו, זו שאלת מיליון הדולר, לא ככה?

התשובה שלי היא 
הרבה מודעות, 
הרבה אימון ותרגול 
והרבה משמעת עצמית. 

זה נשמע כמו קלישאה, אך אפרט, אסביר וגם אתן דוגמאות מהנסיון האישי שלי. 

למרות שבמהלך השנים, אנחנו צוברות מגוון כלים לשחרור מתח רגשי, בזמן אמת, אנחנו מוצאות את עצמנו בסיטואציות של מתח רגשי רב והתגובה שלנו ממש לא לטובתנו... 
מוכר לכן?

 אז מה בכל זאת עושים/עושות?
אני אספר מה אני עושה וזה עוזר לי. 
ואני יודעת שזה יעזור גם לכן. אם רק תתנסו.

·      "המפה אינה השטח" 
זו אחת מהנחות היסוד בשיטת NLP המבהירה, שלכל אחד ואחת מאתנו תפישת מציאות שונה (המפה).
התגובה שלנו היא לא למציאות עצמה אלא לתפישה שלנו את המציאות.

ההבנה ש"המפה (התפישה שלנו את המציאות) אינה השטח (המציאות עצמה)"  עוזרת לי שוב ושוב בסיטואציות של מתח רב, במיוחד בתקשורת עם אנשים. 
כיום, אני מבינה שלכל אחד מאתנו זוית ראיה וערכים שונים, עלי לכבד את האחר ולהיות קשוב גם לצרכים של האחר.
זה דורש ממני אנרגיה אך זה משתלם.

זו תובנה שעזרה לי לשנות גישה לחיים (באמת)
והיא עוזרת לי לא להיכנס למתח רגשי בכלל.

·            שחרור מתח גופנפש
אני מכינה את עצמי לקראת מפגשים טעונים (מכל סוג):
אם אני יודעת שעלי להגיע למפגש טעון רגשי (דייט, פגישה עסקית, מפגש משפחתי או עם חברים), אני מכינה את עצמי לקראתו:
  •         בעזרת דמיון מודרך
  •         בעזרת תרגילי מוח בשם "גישות חיוביות לפעולה", שכולל הדמיה.
 בעבר, כתבתי פוסט "חגים ללא מתח? יש דבר כזה..." בו סיפרתי איך אפשר ליהנות מהחגים וממפגשים המשפחתיים במהלך החגים.

·             ·      "מחשבה יוצרת מציאות" - חוק המשיכה

חוק המשיכה ממגנט עוד מאותו דבר שאנחנו חושבות ן/או רוצות כי דומה מושך דומה.
אם אנחנו חושבות מחשבות שליליות הן מתרבות וגורמות לנו למתח רב,
 כי למחשבות יש כוח...
לכן מומלץ לנסח את המחשבות שלנו 
בצורה חיובית. 
זה לטובת תת-המודע שלנו, 
שישמע דברים חיוביים 
ואנחנו נרגיש שפע פנימי 
ובמקביל נשדר ליקום מחשבות חיוביות 
ונפעיל לטובתנו את חוק המשיכה, כי דומה משוך דומה...

·      רוטינת בוקר/הרגלי בוקר
בכל יום בבוקר, אני שותה 2 כוסות מים, עוד לפני הקפה ומתרגלת סט של תרגילים לשחרור מתח בשיטת תרגילי מוח, היוגה והצ'י קונג

זה לקח לי זמן להרגיל את עצמי לרוטינת הבוקר שלי, אבל עשיתי את זה!
התחלתי בקטן, כמו לשתות כוס מים עוד לפני הקפה...
אח"כ, הוספתי את 4 תרגילי ח.פ.צ. חיים - ח. (חיובי) פ.(פעיל) צ.(צלול) חיים (מים) של שיטת תרגילי מוח.


אני ממליצה בחום לאמץ לעצמכן מספר תרגילים שאתן אוהבות
ולבצע אותם בכל בוקר, לא יותר מ-5 דקות. זה נותן אנרגיות טובות.
זה עוזר גם למוח ולגוף להכין את עצמם ואותנו למשימות היום.

עד כאן, כל מה שהמלצתי דורש מאתנו הרבה מודעות והרבה מאד אימון ותירגול.
מה שנותר להזכיר הוא דבר חשוב נוסף...

·        משמעת עצמית/מוטיבציה/כוח רצון
בסעיף הזה, אני תמיד נעזרת ביומן דיגיטלי ופיזי
אני שמה תזכורות בטלפון
מקפידה לתרגל שוב ושוב את הדברים החדשים שאני לומדת, 
מתחייבת לביצוע מול חברה; 
אוהבת להימצא בסביבת אנשים שנותנים לי השראה
צופה בסרטוני מוטיבציה;
הרבה הודיה
ובעיקר אומרת לעצמי "שהכל בסדר!"

תנסו בצעדים קטנים. אני מבטיחה לכן שתצליחו!
ואני כאן, אם יש לכם שאלות...

לומדים ומתרגלים, תהליך עבודה בן 5 שלבים הנקרא "תהליך איזון קינסיולוגי" , 
שניתן להמשיך ולתרגל באופן עצמאי. 
זהו כלי עוצמתי נוסף לשחרור מתח רגשי, 
שעוזר לנו להימנע מלהיכנס לסיטואציות עם מתח רב.
בקרוב אפרסם מועד חדש לסדנה.

אם הפוסט היה לכם לעזר - אשמח לקרוא את דעתכם בתגובות.
ואם יש לכם שאלות, אנסה לעזור.

תודה ולהתראות בפוסט הבא.
מרסיה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה