25 ינואר 2018

לצאת לאור ולהוציא לאור - האתגר.

אז, שנת 2018 התחילה אצלי עם דילמה, לא קשה במיוחד, 
להחליט בין מרק אפונה למרק בטטה...
במקרה הזה, דפוס הספונטניות נדחה לפינה 
כי מרק אפונה מצריך תכנון, כלומר השריית האפונה טרם הבישול, דבר שלא עשיתי...
כך, שבדילמה הזו, קבלת החלטה היתה די ברורה, לא?

נכון שזו דוגמה "לא דרמטית" ובכל זאת, שמתי לב לדפוס שלי שקפץ לו...
הספונטניות מול התכנון!

במהלך היום שלנו, עלינו לקבל המון החלטות.
אם היינו מתלבטים כל הזמן, לא היה נשאר לנו זמן לחיות, לא ככה?
להחליט, לצאת לדרך ואם צריך לתקן על הדרך...
את זה למדתי בשנים האחרונות.

אין מושלם ולא צריך לחכות למושלם.
בעצם, אם אני שלמה עם משהו, זה זה!
להוציא לאור! לעשות!
יש אי-דיוקים? אז, מדייקים ומשפרים.
בקלות ובפשטות. ככה אני אוהבת.

אבל, לא תמיד זה היה ככה אצלי,
וגם עכשיו, עלי להזכיר לעצמי מדי פעם "להקליל" (פועל חדש שבני לימד אותי).

לדוגמה, במחשב שלי "נחים" להם אוסף מכובד של פוסטים וסרטוני הדרכה...
הם  מחכים "להיות מושלמים" כדי שאוכל לפרסם אותם. מוכר לך?
אז, הם מחכים... וומשיכים לחכות...

ובזמן שהם מחכים, אני כבר עושה דברים אחרים, 
שגם אותם אני שומרת היטב במחשב עד שהם יהיו מושלמים... 
גם את זה מוכר לך?

גמלה בליבי החלטה "לנקות" את המחשב.
להוציא לאור או לשחרר, כלומר לזרוק לפח.

בינתיים, היקום זימן לי בפייסבוק, אתגר מאד מאתגר בן שבוע ימים,
בשם "לצאת לאור כפי שאני עם סרטונים ולייבים" בהנחיה של חגית מוזס.

חברה שכבר התנסתה בחוויה, עודדה אותי להצטרף לקבוצה

ועם האימוז'י הכי מפחיד, קפצתי למים ונרשמתי!

ומאז אני בחגיגה. הרבה השראה, טיפים ומוטיבציה לעשיה. 


אמנם, זו קבוצה סגורה אבל כבר יצאתי לאור עם פרוייקט חדש ומתוק,
בו אני משתפת את הנכדה שלי, "יצירה בהנאה"
ערוץ יוטיוב עם סרטוני הדרכה של ציורים ויצירות משותפות שלנו. 
תיכנסו לערוץ ותירשמו וכל פעם שנעלה סרטון הדרכה חדש, ישלח עידכון.

כל כך אהבתי את האתגר של שבוע שמיד הצטרפתי לאתגר של חודש ימים.😱

כן! אני רוצה לצאת לאור, 
בעצם אני רוצה להוציא לאור את כל הרעיונות שיש לי, 
רעיונות  שכבר התחלתי אותם והם פשוט מחכים לי שאסיים אותם ואוציא אותם לאור...

הגיע הזמן לעשות משהו עם כל אותם הרעיונות שצצים להם 
ואפילו לא מגיעים לשלב התחלתי של רישום במחשב או במחברת...

כן, אני רוצה כל כך הרבה דברים!
וואו! אני בהודיה על כל הרצונות שיש לי.

עם זאת, עד לא מזמן, לא ידעתי בכלל מה אני רוצה.
כשהיו שואלים אותי מה אני רוצה?
הייתי מתחילה לגמגם ולהחליף מיד נושא (גם היום, זה עדיין קורה לי אבל מעט. זוכרות, אני לא מושלמת...).
היה לי קשה לומר מה אני רוצה אבל לפחות ידעתי מה אני לא רוצה.
גם זו התקדמות, לא?

כמובן שהנושא סקרן אותי. 
איך זה יכול להיות, שאני לא יודעת מה אני רוצה. 
הסתבר, שאני לא לבד... רובינו מתקשים לומר מה רוצים.

ככל שהעמקתי בנושא, אם בקריאה של מגוון מאמרים, 
אם בלימוד של שיטות טיפול מגוונות, 
הדברים התחילו להתבהר.
 התחלתי להבין מה אני באמת רוצה, והדגש הוא ב"אני רוצה"!

דברים התחילו להסתדר כמו פאזלים...

לפני מספר שנים, באחת הסדנאות שהשתתפתי בה, נחשפתי ל"לוח חזון".
קיבלנו שיעורי בית להכין לוח חזון.
הכנתי אחד כי הייתי חייבת אבל גם תמיד אהבתי לעשות קולאז'.
אז עשיתי אותו והוא מיד נכנס למגירה ונשכח...

חלפו עוד כמה שנים ושוב הייתי "צריכה" להכין לוח חזון. 
פתאם, הבנתי את הכוח של לוח חזון. 
הכנתי אותו עם הרבה חששות בלב... 
זה הפחיד אותי שכל מה שאדביק על הלוח, זה יתגשם. 
אבל, שוב, נהניתי מהיצירתיות.

מאז, מדי פעם, הייתי משלבת את החלק היצירתי של לוח החזון,
בטיפולים האישיים ובסדנאות.  זהו תרגיל מצויין לעקיפת המודע.

ככל שהמשכתי במסע שלי, למדתי שלוח חזון הוא ביטוי ויזואלי 
ומקור להשראה ומוטיבציה.
הבנתי שהוא עשוי לעזור לי להבין את הרצונות שלי ולדייק אותם בדרך להשגתם.

הכנתי לעצמי לוח חזון אישי בעזרת כל הכלים העוצמתיים והמגוונים שאספתי במרוצת השנים, NLP, דמיון מודרך, קלפים השלכתיים, הצהרות חיוביות, כלים אימוניים ויצירתיים ועוד ועוד. 
הכל כדי לדייק את לוח החזון האישי שלי, כדי שאוכל להגשים את הרצונות שלי ולהנות בחיי.

הערוץ היוטיוב המשותף של נכדתי ושלי "יצירה בהנאה"
הוא תרגום של רצון שלי למצוא זמן איכות אחר עם הנכדים שלי.
כן! הוא מופיע בלוח החזון שלי.

למען האמת, הרבה דברים הספקתי להגשי מתוך לוח החזון הפעיל שלי. 
כל הזמן, הוא נמצא מולי בצורה גלויה.

הוא כבר לא מפחיד אותי. 
אני כבר לא חוששת להכין עוד ועוד לוחות חזון.
 גם "תכנית פעולה" אני נהנית להכין בצורה ויזואלית כלוח חזון.

ניתן להכין מגוון של לוחות חזון אם אישיים, משפחתיים, קהילתיים, 
אפילו במסגרת מקום העבודה ניתן להכין לוח חזון משותף
 וזה יכול להיות מופלא, מהנה, יצירתי ופורה.

הכנה של לוח חזון, היא פעילות עוצמתית ועם זאת יצירתית ומהנה.
מאחורי הפעילות של הכנת לוח החזון, שהוא בעצם קולאז' של צילומים, תמונות והצהרות, 
ישנן מחשבות, דילמות, משאי ומתנים, פשרות והחלטות מה יופיע על גבי לוח החזון.

לוחות חזון נועדו לשמש מקור השראה ומוטיבציה לפעולה.

איזה כיף לי להוציא לאור את התועלות של לוחות חזון!

אני מקוה שהצלחתי להעביר לך את העוצמה ואת ההנאה שביצירת לוח חזון אישי.
אם הצלחתי לעניין אותך, 
נוכל לפתוח יומנים לקבוע פגישה ליצירת לוח החזון האישי שלך. מתאים לך?

מה שנותר הוא לחייג אלי 0505919599 
או לשלוח הודעה בוואטסאפ ונקבע לנו תאריך מתאים
 וביחד נוציא לאור את הרצונות שלך.
מתרגשת לפגוש אותך.

ואם לא, נתראה כאן, בפוסט הבא...
תודה ושיהיה לך סוף שבוע מופלא,
מרסיה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה