26 מרץ 2018

לנסות משהו שונה ל30 יום או שינוי הרגלים ב-30 יום, הרצאה של מאט קאטס ב-TED

האביב הגיע ופסח בא...
ואיתם, כל הדיבורים על נקיון, סדר, ארגון, מיון חפצים ועוד ועוד...
גם אני, נכנסתי לדרייב הזה של נקיונות.
נקיון פיזי ורוחני. 
הפעם, אני שמה פוקוס על הנקיון הפיזי. של פינוי מקום. הרבה מקום.
ואני רוצה בעדינות ובקלות. 
אני מחליטה לאתגר את עצמי אחרי שנתקלתי במשפט הזה:
"אם את/ה צריך/ה לקנות דברים/חפצים כדי לאחסן את הדברים/חפצים שלך, ייתכן שיש לך יותר מדי דברים/חפצים".
וואלה, כמה שזה נכון! לפחות עבורי...
כי בכל פעם שאני מסדרת ניירות, נוסף לי עוד קלסר על המדף...
בכל פעם שאני מסדרת את המדפים/הארון של חומרי היצירה שלי, אני רואה שאני חייבת, אבל ממש חייבת לקנות עוד ארון לאחסון...
בכל פעם שאני לומדת עוד שיטת טיפול או עוד שיטת שיווק, אני רואה שאני חייבת, אבל ממש חייבת להמשיך ללמוד ולהתמחות בעוד שיטה ועוד כלי ...
בכל פעם, שאני מסדרת את התיקיות במחשב שלי, נוספות עוד המון תיקיות...
ובכל פעם שאני רואה אתגר מסקרן, אני מיד מצטרפת אליו ועוד משהו נוסף אצלי!
מוכר לך?
ומה שקורה אצלי? המקום מתמלא, בפיזי וברוחני.
מרגישה מחנק, בלבול, בלגן, קצוות פתוחים ומה לא...
הפעם, אני לא קונה דברים כדי לאחסן דברים.
הפעם, אני מפנה מקום פיזי ורוחני.
במילים אחרות, אני מתחילה להיפטר בפיזי, מדברים שכבר אינם משרתים אותי ויש הרבה בכל מני ארונות בבית... חחח
אני ממשיכה לשתף בידע ובנסיון שלי כדי לתת השראה וגם לנפות אצלי מקום לדברים חדשים.
כיוון שאין מקריות...הפייסבוק בדיוק העלה זכרון שלי מלפני שנה...
"שינוי הרגלים ב-30 יום. הרצאה של מאט קאטס בTED".
הרצאה מצויינת, ממוקדת ועם תובנות.
"נסו משהו שונה ל-30 יום"

שינוי הרגלים הוא נושא מאתגר.  במיוחד עבורי...מוכר לך?
לפעמים, נדרשים יותר מ30 ימים כדי לשנות/להחסיר/להוסיף הרגל, נכון?
הנה התובנות של מאט בשינוי הרגלים ב30 יום:
*היום זה הזמן הטוב ביותר להוסיף ו/או להחסיר הרגל.
*הוא התחיל לעשות יותר אתגרים.
*הבטחון העצמי שלו גבר.
*ש-30 הימים הבאים יעברו אם נרצה או לא. אז, למה לא לנסות משהו שתמיד רצינו ולעשות אותו במשך 30 יום?"
*אפשר לעשות כל דבר במשך 30 יומים.
*לעשות שינויים קטנים ועקביים - יש סיכוי גדול יותר שיהפכו להרגל.
*הזמן היה הרבה יותר זכיר ...
אחד האתגרים שלו היה לצלם תמונה ביום.
הצילום מזכיר לו מה עשה, איפה היה ואיך הוא הרגיש.
לזה הוא התכוון שהזמן נעשה זכיר יותר...מאמצת את זה. אני אוהבת לצלם. ועם הטלפון זה ממש בקלי קלות.
לצלם ולעלות לפייסבוק/אינטסגרם/וואטאפ... ולשמח את עצמנו ואחרות-ים.
וכדברי מאט, 30 הימים יעברו אם נרצה או לא,
אז תחשבו על משהו שתמיד רציתן-ם לנסות
ותעשו את זה למשך 30 יום.
אז, מה האתגר שלי?
אני מפנה דברים/חפצים מהבית  שלי במשך 30 יום!
אני קוראת אתגר דקלוטר שלי ומכאן הרעיון:
היום זה היום השני שלי באתגר הדקלוטר שלי.
אם בא לך להצטרף אלי, אנא הודיעו לי או תכתבו לי בקיר שלי בפייסבוק.
אני רוצה לפנות מקום פיזי ורוחני, למגנט עוד שפע לחיי והזדמנויות חדשות.
תודה, זה נעשה, זה נעשה , זה נעשה.
יום מופלא לכולנו
מרסיה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.
מרסיה